NEW MAIK - logo poziom - krzywe - CMYK.png

Jesteś tu, ponieważ zeskanował*ś kod QR na bilboardzie naszej sieci Plener Media.

W 4 minuty dowiesz się jak bardzo

outdoor jest skuteczny

 

Trendy?

Szacuje się, iż outdoor w 2024 roku osiągnął pięć razy większy wzrost niż media tradycyjne (prasa, radio, telewizja). Reklama zewnętrzna gwarantuje nawet 90% zasięgu. Klasyczne formy - billboardy, citylighty, backlighty, mobile, wielkie formaty - w połączeniu z nowymi technologiami - przynoszą jeszcze lepsze efekty w postaci konwersji. Jeśli dołożymy do tego możliwości cyfrowe uzyskujemy personalizację w czasie rzeczywistym. Ciekawostka – dzięki tym zabiegom w 2024 roku rynek ooh wzrósł niemal o 7% osiągając niebagatelną wartość 1,5 miliarda złotych („Raport Związku Pracodawców Branży Reklamy”). Imponujące, prawda?

 

Co się dzieje, gdy łączysz outdoor z innymi kanałami?

Outdoor, a Internet i social media

Outdoor to uzupełnienie strategii online. Dzięki QR kodom, interaktywnym ekranom, konsumenci mogą bezpośrednio przejść do strony internetowej, aplikacji mobilnej, profilu w social mediach lub platformy e-commerce. W ten sposób łączymy kontakt z marką z działaniem tu i teraz. Uzyskujemy wzrost interakcji (nawet o 30%). Wpływ na efekt ma nie tylko skrupulatny dobór platform (w tym formatów, czasów emisji), ale przede wszystkim jednolity design (kolory, typografia, key visual, hasło, logotyp, ton wypowiedzi, jakość użytych dźwięków, filmów, zdjęć, animacji).

70% odbiorców potwierdza, że co najmniej raz w ciągu 7 dni zwróciło szczególną (!) uwagę na reklamę. Aż 4 na 10 osób przyznaje, że weszło na stronę reklamodawcy, sprawdziło profil na Facebooku (38%) lub Instagramie (25%). Jeśli w strategię zaangażujemy jeszcze radio i telewizję jesteśmy w stanie zwiększyć rentowość działań marketingowych.

Outdoor „w ruchu”

Analizowanie komunikacji w kontekście „tradycyjna kontra cyfrowa” zaburza właściwy ogląd sytuacji. Nie powinno się myśleć o kanałach mediowych jak o odrębnych formach, ponieważ wchodzą ze sobą w interakcje.

Outdoor efektywnie realizuje kampanie retargetingowe (ponownie angażujące dotychczasowych klientów), opierając się na łączeniu przekazu z działaniami na urządzeniach mobilnych. Działania na nośnikach outdoor mogą zostać wzbogacone o geolokalizację i targetowanie, co oznacza, że ekspozycja trafi do odbiorców znajdujących się na określonym obszarze.

Outdoor, a kino, radio, telewizja, czyli integracja dźwięku i obrazu

Technologia zmienia komunikację, a przy tym same media. Obserwujemy, iż „stare media” (prasa, radio, telewizja) zyskują nowe świeże oblicze. Dzieje się tak, ponieważ na rynek konsumentów wchodzą nowe roczniki, a starsi coraz sprawniej poruszają się w komunikacji zintegrowanej. Ten trend funkcjonuje od lat. Outdoor wpisuje się w niego.

Tendencji nie zmieniło żadne z wydarzeń dużego kalibru - pandemia, wojna w Ukrainie czy choćby wzrost inflacji. W komunikacji marketingowej wygrywa ten, kto wie, co chce powiedzieć, do kogo i przy pomocy czego. Reklama zewnętrzna jest jednym z najłatwiej i najszybciej adaptowalnych narzędzi.

 

AI w reklamie zewnętrznej – nowa era personalizacji

Współczesny konsument balansuje między dwoma „światami”: zauroczeniem możliwościami jakie oferuje technologia, a pragnieniem uproszczenia przebodźcowanego życia. Chce być poinformowany i zaangażowany, ale wyłącznie na jego warunkach. Coraz częściej ceni „slow productivity” w pracy i „slow life” poza godzinami. I tu umiejętnie wykorzystywane AI przychodzi z pomocą. Pamiętajmy – sztuczna inteligencja czy się maszynowo. Bywa wprowadzana w okres „zimowego uśpienia”. Czujność na potrzeby odbiorcy- konsumenta, wrażliwość na zmiany nadal są i będą w cenie.

Jak AI zmienia komunikację outdoorową?

Pozwala na:

- dogłębne targetowanie - docieranie z odpowiednim komunikatem do osób o odpowiednich preferencjach i zachowaniach. Warto dostrzec, iż powstał nowy segment reklamy indoorowej w pobliżu oraz w centrach handlowych. Formaty reklamowe zapewniają efektywne dotarcie do konsumentów w momencie podejmowania decyzji i stają się istotnym elementem strategii reklamowych.

- budowanie map lokalizacji

- zaawansowane analizyDół formularza

 

Prognozy dla rynku reklamy na kolejne lata są optymistyczne. Przewiduje się, że udział outdooru nadal będzie rósł. Wraz z postępem technologii poszerzają się możliwości tworzenia kreatywnych i interaktywnych treści angażujących odbiorców. Platformy cyfrowe i fizyczne są powiązane. Wygra tylko ten, kto będzie z nich umiejętnie korzystał.

 

Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami

0
Nośników reklamowych Plener Media
0
Typów nośników w wersji Standard i Premium
0
województwa w naszym zasięgu

PLENER MEDIA

REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Plener Media logo

Reklama zewnętrzna (outdoor) to medium o bardzo dużym potencjale. Zapewnia masowy zasięg  dotarcia do licznych grup docelowych przy dużej liczbie kontaktów oraz bezpośrednim  oddziaływaniu. Wszystko to składa się na czołowe miejsce reklamy zewnętrznej wśród kanałów komunikacji. Zapewniamy Państwu bogatą ofertę nośników reklamy zewnętrznej usytuowanych na terenie czterech województw – lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego.

PLENER MEDIA

Dbałość o atrakcyjne lokalizacje i najwyższą jakość świadczonych usług jest dla nas priorytetem. Dlatego też ciągle powiększamy ofertę naszych nośników. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą reklamy outdoorowej.

OFERTA NOŚNIKÓW

Billboard Standard 12

typ: standard

powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 

format: 5,04x2,38m

oświetlenie: nie

Nośnik wolnostojący lub naścienny.

Billboard Standard S12

typ: standard

powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 

format: 5,04x2,38m

oświetlenie: tak

Nośnik wolnostojący lub naścienny.

standardS12.png

Billboard Premium TOP12

typ: premium (pojedyncza podpora, elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)

powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 

format: 5,04x2,38m

nośnik jednostronny lub dwustronny

oświetlenie: tak - własne oświetlenie zewnętrzne zwiększające widoczność

możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji

Nośnik wolnostojący.

Billboard Premium TOP18

typ: premium (pojedyncza podpora, elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)

powierzchnia ekspozycyjna: 18m2 

format: 6x3m

nośnik jednostronny lub dwustronny

oświetlenie: tak - własne oświetlenie zewnętrzne zwiększające widoczność

możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji

Nośnik wolnostojący.

Billboard Premium TOP36

typ: premium (elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)

powierzchnia ekspozycyjna: 36m2 

format: 12x3m - panoramiczna ekspozycja

usytuowany w atrakcyjnych lokalizacjach

możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji

Nośnik wolnostojący.

BACKLIGHT

typ: premium

powierzchnia ekspozycyjna: 18m2 

format: 6x3m

oświetlenie: tak - własne oświetlenie od wewnątrz zwiększające widoczność

przekaz widoczny przez całą dobę, zapewniając reklamie odpowiednią oprawę

Nośnik dedykowany ekspozycji długoterminowej.

WIELKI FORMAT

typ: nośnik wielkoformatowy

powierzchnia ekspozycyjna: do 200m2 

usytuowany w na budynkach lub specjalnych konstrukcjach

oświetlenie: tak

Nośnik naścienny lub wolnostojący.

MOBILE

typ: mobilny

powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 

format: 5,04x2,38m

nośnik dwustronny

umożliwia dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej w określonym miejscu i czasie

Nośnik dedykowany jako wsparcie kampanii przeprowadzanych na nośnikach stacjonarnych

CITYLIGHT

typ: nośnik naścienny CLN, wolnostojący CLP
lub w wiatach przystankowych CLW

powierzchnia ekspozycyjna: 2,16m2 

format: 1,2x1,8m

usytuowany na wysokości oczu odbiorcy w miejscach najczęściej uczęszczanych ( przystanki autobusowe, pasaże handlowe, deptaki)

odbiorcami przekazu są przede wszystkim piesi oraz osoby poruszające się komunikacją miejską.

AMBIENT

typ: nośnik wyposażony w dodatkowe elementy przestrzenne mocowane do konstrukcji

powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 / 18m2 / 36m2

format: 5,04x238m / 6x3m / 12x3 m

oświetlenie: tak

umożliwia mocne wyróżnienie przekazu reklamowego

 

AIRBOARD

typ: nośnik pneumatyczny o mobilnym charakterze

wykorzystywany w lokalizacjach niedostępnych dla innych form reklamy

łatwy i szybki w montażu

wykorzystywany w szczególności w ramach imprez plenerowych jako doskonałe uzupełnienie działań reklamowych

POS

wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu bądź w jego pobliżu

skierowany do określonej grupy odbiorców

występuje w postaci m.in. ramek na wózkach, stoperów na półkach, plakatów podwieszanych na halach sprzedażowych, naklejek umieszczanych na drzwiach, podłogach czy bramkach kasowych

BANER

stanowi jedną z najtańszych form reklamy zewnętrznej

zaletą tego rozwiązania jest szybkość realizacji zleceń (nawet w ciągu 24 godzin)

możliwość wykonania przekazów reklamowych o bardzo dużych wymiarach

ZASIĘG DZIAŁANIA

W dziedzinie reklamy zewnętrznej jesteśmy niekwestionowanym liderem na rynku regionalnym. Na obszarze Polski południowo-wschodniej stworzyliśmy i obsługujemy własną sieć ponad 750 nośników reklamowych Plener Media. Zlokalizowane są one w:

  • Lublinie oraz na terenie całego województwa lubelskiego
  • Tarnobrzegu
  • Stalowej Woli
  • Sandomierzu
  • Radomiu

w  miejscach o dużym natężeniu ruchu przy głównych arteriach komunikacyjnych, rondach, skrzyżowaniach, centrach handlowych i innych obiektach użyteczności publicznej.

Wieloletnie doświadczenie oraz znajomość branży pozwalają na oferowanie efektywnych rozwiązań outdoorowych, czego potwierdzeniem są liczne kampanie realizowane dla klientów ogólnopolskich oraz lokalnych.

Dodatkowo, czas realizacji zleceń skrócony jest do minimum w związku z funkcjonowaniem własnej nowoczesnej Drukarni Wielkoformatowej oraz bogatego zaplecza Zakładu Reklamy.

MAIK Agencja Reklamowa

ul. Inżynierska 8P
20-484 Lublin
tel. +48 81 748 78 00
fax. +48 81 745 58 10
gsm. +48 668 368 430
email: info@maik.pl

FB.png
YT.png
BE.png
LinkedIn.png
IG_icon.png
TikTok_icon.png
Lubelskie Forum Pracodawców
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
Lubelska Akcja Charytatywna