Jesteś tu, ponieważ zeskanował*ś kod QR na bilboardzie naszej sieci Plener Media.
W 4 minuty dowiesz się jak bardzo
outdoor jest skuteczny
Trendy?
Szacuje się, iż outdoor w 2024 roku osiągnął pięć razy większy wzrost niż media tradycyjne (prasa, radio, telewizja). Reklama zewnętrzna gwarantuje nawet 90% zasięgu. Klasyczne formy - billboardy, citylighty, backlighty, mobile, wielkie formaty - w połączeniu z nowymi technologiami - przynoszą jeszcze lepsze efekty w postaci konwersji. Jeśli dołożymy do tego możliwości cyfrowe uzyskujemy personalizację w czasie rzeczywistym. Ciekawostka – dzięki tym zabiegom w 2024 roku rynek ooh wzrósł niemal o 7% osiągając niebagatelną wartość 1,5 miliarda złotych („Raport Związku Pracodawców Branży Reklamy”). Imponujące, prawda?
Co się dzieje, gdy łączysz outdoor z innymi kanałami?
Outdoor, a Internet i social media
Outdoor to uzupełnienie strategii online. Dzięki QR kodom, interaktywnym ekranom, konsumenci mogą bezpośrednio przejść do strony internetowej, aplikacji mobilnej, profilu w social mediach lub platformy e-commerce. W ten sposób łączymy kontakt z marką z działaniem tu i teraz. Uzyskujemy wzrost interakcji (nawet o 30%). Wpływ na efekt ma nie tylko skrupulatny dobór platform (w tym formatów, czasów emisji), ale przede wszystkim jednolity design (kolory, typografia, key visual, hasło, logotyp, ton wypowiedzi, jakość użytych dźwięków, filmów, zdjęć, animacji).
70% odbiorców potwierdza, że co najmniej raz w ciągu 7 dni zwróciło szczególną (!) uwagę na reklamę. Aż 4 na 10 osób przyznaje, że weszło na stronę reklamodawcy, sprawdziło profil na Facebooku (38%) lub Instagramie (25%). Jeśli w strategię zaangażujemy jeszcze radio i telewizję jesteśmy w stanie zwiększyć rentowość działań marketingowych.
Outdoor „w ruchu”
Analizowanie komunikacji w kontekście „tradycyjna kontra cyfrowa” zaburza właściwy ogląd sytuacji. Nie powinno się myśleć o kanałach mediowych jak o odrębnych formach, ponieważ wchodzą ze sobą w interakcje.
Outdoor efektywnie realizuje kampanie retargetingowe (ponownie angażujące dotychczasowych klientów), opierając się na łączeniu przekazu z działaniami na urządzeniach mobilnych. Działania na nośnikach outdoor mogą zostać wzbogacone o geolokalizację i targetowanie, co oznacza, że ekspozycja trafi do odbiorców znajdujących się na określonym obszarze.
Outdoor, a kino, radio, telewizja, czyli integracja dźwięku i obrazu
Technologia zmienia komunikację, a przy tym same media. Obserwujemy, iż „stare media” (prasa, radio, telewizja) zyskują nowe świeże oblicze. Dzieje się tak, ponieważ na rynek konsumentów wchodzą nowe roczniki, a starsi coraz sprawniej poruszają się w komunikacji zintegrowanej. Ten trend funkcjonuje od lat. Outdoor wpisuje się w niego.
Tendencji nie zmieniło żadne z wydarzeń dużego kalibru - pandemia, wojna w Ukrainie czy choćby wzrost inflacji. W komunikacji marketingowej wygrywa ten, kto wie, co chce powiedzieć, do kogo i przy pomocy czego. Reklama zewnętrzna jest jednym z najłatwiej i najszybciej adaptowalnych narzędzi.
AI w reklamie zewnętrznej – nowa era personalizacji
Współczesny konsument balansuje między dwoma „światami”: zauroczeniem możliwościami jakie oferuje technologia, a pragnieniem uproszczenia przebodźcowanego życia. Chce być poinformowany i zaangażowany, ale wyłącznie na jego warunkach. Coraz częściej ceni „slow productivity” w pracy i „slow life” poza godzinami. I tu umiejętnie wykorzystywane AI przychodzi z pomocą. Pamiętajmy – sztuczna inteligencja czy się maszynowo. Bywa wprowadzana w okres „zimowego uśpienia”. Czujność na potrzeby odbiorcy- konsumenta, wrażliwość na zmiany nadal są i będą w cenie.
Jak AI zmienia komunikację outdoorową?
Pozwala na:
- dogłębne targetowanie - docieranie z odpowiednim komunikatem do osób o odpowiednich preferencjach i zachowaniach. Warto dostrzec, iż powstał nowy segment reklamy indoorowej w pobliżu oraz w centrach handlowych. Formaty reklamowe zapewniają efektywne dotarcie do konsumentów w momencie podejmowania decyzji i stają się istotnym elementem strategii reklamowych.
- budowanie map lokalizacji
- zaawansowane analizy
Prognozy dla rynku reklamy na kolejne lata są optymistyczne. Przewiduje się, że udział outdooru nadal będzie rósł. Wraz z postępem technologii poszerzają się możliwości tworzenia kreatywnych i interaktywnych treści angażujących odbiorców. Platformy cyfrowe i fizyczne są powiązane. Wygra tylko ten, kto będzie z nich umiejętnie korzystał.
PLENER MEDIA
REKLAMA ZEWNĘTRZNA

Reklama zewnętrzna (outdoor) to medium o bardzo dużym potencjale. Zapewnia masowy zasięg dotarcia do licznych grup docelowych przy dużej liczbie kontaktów oraz bezpośrednim oddziaływaniu. Wszystko to składa się na czołowe miejsce reklamy zewnętrznej wśród kanałów komunikacji. Zapewniamy Państwu bogatą ofertę nośników reklamy zewnętrznej usytuowanych na terenie czterech województw – lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego.
PLENER MEDIA
Dbałość o atrakcyjne lokalizacje i najwyższą jakość świadczonych usług jest dla nas priorytetem. Dlatego też ciągle powiększamy ofertę naszych nośników. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą reklamy outdoorowej.
OFERTA NOŚNIKÓW
Billboard Premium TOP12
typ: premium (pojedyncza podpora, elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)
powierzchnia ekspozycyjna: 12m2
format: 5,04x2,38m
nośnik jednostronny lub dwustronny
oświetlenie: tak - własne oświetlenie zewnętrzne zwiększające widoczność
możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji
Nośnik wolnostojący.
Billboard Premium TOP18
typ: premium (pojedyncza podpora, elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)
powierzchnia ekspozycyjna: 18m2
format: 6x3m
nośnik jednostronny lub dwustronny
oświetlenie: tak - własne oświetlenie zewnętrzne zwiększające widoczność
możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji
Nośnik wolnostojący.
Billboard Premium TOP36
typ: premium (elegancka i estetyczna konstrukcja o podwyższonym standardzie)
powierzchnia ekspozycyjna: 36m2
format: 12x3m - panoramiczna ekspozycja
usytuowany w atrakcyjnych lokalizacjach
możliwość zastosowania rozwiązań niestandardowych w ekspozycji
Nośnik wolnostojący.
BACKLIGHT
typ: premium
powierzchnia ekspozycyjna: 18m2
format: 6x3m
oświetlenie: tak - własne oświetlenie od wewnątrz zwiększające widoczność
przekaz widoczny przez całą dobę, zapewniając reklamie odpowiednią oprawę
Nośnik dedykowany ekspozycji długoterminowej.
WIELKI FORMAT
typ: nośnik wielkoformatowy
powierzchnia ekspozycyjna: do 200m2
usytuowany w na budynkach lub specjalnych konstrukcjach
oświetlenie: tak
Nośnik naścienny lub wolnostojący.
MOBILE
typ: mobilny
powierzchnia ekspozycyjna: 12m2
format: 5,04x2,38m
nośnik dwustronny
umożliwia dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej w określonym miejscu i czasie
Nośnik dedykowany jako wsparcie kampanii przeprowadzanych na nośnikach stacjonarnych
CITYLIGHT
typ: nośnik naścienny CLN, wolnostojący CLP
lub w wiatach przystankowych CLW
powierzchnia ekspozycyjna: 2,16m2
format: 1,2x1,8m
usytuowany na wysokości oczu odbiorcy w miejscach najczęściej uczęszczanych ( przystanki autobusowe, pasaże handlowe, deptaki)
odbiorcami przekazu są przede wszystkim piesi oraz osoby poruszające się komunikacją miejską.
AMBIENT
typ: nośnik wyposażony w dodatkowe elementy przestrzenne mocowane do konstrukcji
powierzchnia ekspozycyjna: 12m2 / 18m2 / 36m2
format: 5,04x238m / 6x3m / 12x3 m
oświetlenie: tak
umożliwia mocne wyróżnienie przekazu reklamowego
AIRBOARD
typ: nośnik pneumatyczny o mobilnym charakterze
wykorzystywany w lokalizacjach niedostępnych dla innych form reklamy
łatwy i szybki w montażu
wykorzystywany w szczególności w ramach imprez plenerowych jako doskonałe uzupełnienie działań reklamowych
POS
wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu bądź w jego pobliżu
skierowany do określonej grupy odbiorców
występuje w postaci m.in. ramek na wózkach, stoperów na półkach, plakatów podwieszanych na halach sprzedażowych, naklejek umieszczanych na drzwiach, podłogach czy bramkach kasowych
BANER
stanowi jedną z najtańszych form reklamy zewnętrznej
zaletą tego rozwiązania jest szybkość realizacji zleceń (nawet w ciągu 24 godzin)
możliwość wykonania przekazów reklamowych o bardzo dużych wymiarach
ZASIĘG DZIAŁANIA
W dziedzinie reklamy zewnętrznej jesteśmy niekwestionowanym liderem na rynku regionalnym. Na obszarze Polski południowo-wschodniej stworzyliśmy i obsługujemy własną sieć ponad 750 nośników reklamowych Plener Media. Zlokalizowane są one w:
- Lublinie oraz na terenie całego województwa lubelskiego
- Tarnobrzegu
- Stalowej Woli
- Sandomierzu
- Radomiu
w miejscach o dużym natężeniu ruchu przy głównych arteriach komunikacyjnych, rondach, skrzyżowaniach, centrach handlowych i innych obiektach użyteczności publicznej.
Wieloletnie doświadczenie oraz znajomość branży pozwalają na oferowanie efektywnych rozwiązań outdoorowych, czego potwierdzeniem są liczne kampanie realizowane dla klientów ogólnopolskich oraz lokalnych.
Dodatkowo, czas realizacji zleceń skrócony jest do minimum w związku z funkcjonowaniem własnej nowoczesnej Drukarni Wielkoformatowej oraz bogatego zaplecza Zakładu Reklamy.